Základné podnikateľské otázky úspechu


Podnikanie / Čtvrtek, Červenec 5th, 2018


Voľné podnikanie je na Slovensku typická forma zárobku. Niet sa čomu čudovať. Ak sa vám darí, dokážete si zarobiť oveľa viac peňazí ako radový zamestnanec. Nedajme sa však pomýliť a povedzme si na rovinu, že nie každý človek má na podnikanie vrodené predpoklady. Podnikateľ rieši svoj biznis neustále, vo dne aj v noci. Nočné vybavovanie emailov či urgentné telefonáty nie sú ničím neobvyklým, je to práca na plný úväzok. Ťažké bývajú hlavne začiatky. Ako sa však uistiť, že práve vaše podnikanie bude úspešné a po rokoch zodratých nervov neskončíte v záporných číslach?

obchod

Prvá podnikateľská otázka úspechu spočíva vo vyjasnení si pre akú cieľovú skupinu budete ponúkať svoje služby. Ak sa rozhodnete podnikať v prevádzkovaní reštaurácie, musíte si najprv určiť, o aký typ sa bude jednať. Bude to reštaurácia pre mladých – tzv. fastfood, kde budete ponúkať polotovary za lacné ceny? Bude to reštaurácia pre pracujúcich ľudí s dennými menu za primerané ceny alebo sa rozhodnete pre drahší typ reštaurácie s vyššími štandardami? Rozhodnutie je už samozrejme na vás, dobre však pouvažujte, aká cieľová skupina zákazníkov by vašu prevádzku mala navštevovať.

dohoda

Druhá podnikateľská otázka znie, ako dokážete vyvážiť príjmy a výdavky a zabezpečiť tak, aby vaša firma či prevádzka skončila v kladných číslach.  Základom všetkého je dobré PR. Pri príležitosti otvorenia vašej prevádzky si určite dajte záležať na marketingu – vytlačte plagáty, prenajmite si billboardy, ponúkajte tovar za zľavnenú cenu. Pritom však samozrejme nezabúdajte, že prvý dojem je len jeden a preto by všetko vo vašom podniku malo byť na jednotku. Nesprávny prístup mnoho podnikateľov je uprednostňovanie kvantity nad kvalitou.

analýza

Z krátkodobého hľadiska je to možno výhodné, avšak časom sa zákazníkom otvoria oči a zlé meno, ktoré ste si spôsobili, už tak ľahko neodčiníte. Podnikanie je beh na dlhú trať a počiatočný neúspech nemusí hneď znamenať, že sa vám nedarí. Dajte tomu trochu času a hlavne sa riaďte mottom: „zákazníkom – môj pán“.

Základné podnikateľské otázky úspechu
Ohodnoťte příspěvek